Thomas: Intuïtief klantportaal voor Zekerheyd

25 september 2024

Thomas van der Pas combineert zijn vormgeving skills met zijn development kwaliteiten. De perfecte combi om een digitale omgeving zó in te richten dat het heel makkelijk is voor bezoekers om op een logische en intuïtieve manier hun weg te vinden. Tijdens zijn studie ICT Media sloot zijn stageopdracht voor school perfect aan bij de ontwikkelopdracht bij Zekerheyd. Er volgde enkele gesprekken en Thomas ging aan de slag. 

Thomas: “De ontwikkeling van het vernieuwde portaal gaf een mooie kans om te laten zien wat ik kan. Ik ben opgeleid tot Front End Developer en UX designer, dat is erop gericht om digitale omgevingen zó te ontwerpen en in te richten dat het voor de klant een logische ervaring biedt. Voor Zekerheyd ging ik aan de slag met onder andere het klanttevredenheidsonderzoek om de wensen van klanten, toekomstige gebruikers van ons portaal, verder in beeld te krijgen. Daar kwam op zich niet heel veel verrassends uit. Wat wel opviel, is dat onze klanten het fijn vinden dat er korte lijntjes zijn en dat er de mogelijkheid is om persoonlijk contact te hebben. En dat blijft uiteraard mogelijk, ook na de lancering van het nieuwe portaal.” 

Meteen op de hoogte

“Het nieuwe portaal heeft straks niet alleen een frisse, moderne uitstraling, maar het is ook heel overzichtelijk en intuïtief ingericht. Klanten kunnen straks meer online regelen, maar ook meer informatie vinden over uiteenlopende zaken. Daarnaast blijven ze makkelijk op de hoogte van de stand van zaken van hun dossiers. We maken alles zo simpel mogelijk voor de gebruiker. Elke keer als ik een ontwerp af heb, gaan de Back End Developers ermee aan de slag. Zo hopen we zeker tegen het eind van het jaar het nieuwe portaal te lanceren.” 

Mooi werk, fijne collega’s

“Ik heb het goed naar mijn zin bij Zekerheyd, tijdens mijn stage had ik al bedacht dat ik graag wilde blijven. In mijn hoofd wist ik het antwoord al, mochten ze vragen of ik in dienst wilde komen. En ja, de vraag werd gesteld. Ik denk dat dat aangeeft dat het van beide kanten naar tevredenheid loopt. De afwisseling tussen zelf werken en samenwerken met mijn collega’s is goed. En ik krijg ook steeds meer zicht op het inhoudelijke werk wat Zekerheyd doet. Wat ik ga doen als het portaal klaar is? Dan ligt er al een nieuw project te wachten, er is dus nog voldoende werk!”