Besparingen en optimalisatie rond sociale zekerheid voor De Hoop GGZ

Secuur en meedenkend

De Hoop, de naam zegt het, er is altijd hoop en perspectief.

Het contact tussen de Hoop en Zekerheyd startte in het voorjaar van 2021. Met gesprekken tussen de afdeling Financiële Administratie van de Hoop en Zekerheyd, toen nog loonkostenvoordelen.nl.

Dat er op het gebied van sociale zekerheid stappen te zetten waren, dat werd al snel duidelijk.

Maar hoe en wat precies was sneller gezegd dan gedaan.

 

Zorgvuldigheid m.b.t. privacy, gegevensuitwisseling en vragen over een andere dienstverlener dienden zorgvuldig beantwoord te worden. Dankzij de ISO certificeringen van Zekerheyd was het voor IT en Privacy duidelijk dat daar de borging goed is.

 

Vervolgens bleek dat de afdeling HR met een soortgelijke dienstverlener contact had, of was dat toch anders?  Deze dienstverlener bleek WGA Raadgevers te zijn. Contact tussen Zekerheyd en WGA Raadgevers maakte snel duidelijk dat beide partijen streven naar verlaging in de werkhervattingskas premie, maar voor de Hoop ieder een andere insteek hebben en dus prima samen kunnen werken. 

Zo startte in september 2022 de samenwerking tussen De Hoop en Zekerheyd. Dit blijkt al snel een vruchtbare samenwerking te zijn. Robert Schild, de nieuwe HR manager is hier zeer tevreden over. Niet alleen zijn de resultaten positief, ook de samenwerking verloopt prettig, zoals een samenwerking behoort te gaan. Open communicatie, behulpvaardig. Een fijn partnerschap waar we nog jaren op hopen te bouwen. 

  • Met de analyses op de werkhervattingskas premie van 2018-2022 zijn de eerste resultaten behaald met als gevolg significante teruggaven voor onterecht te veel betaalde premies. .
  • De uitvraag van loonkostenvoordelen en no-risk polissen voor De Hoop loopt geautomatiseerd, waar ook daar de eerste successen te noteren zijn.
  • Rondom het claimen van no-risk polissen voor verzuim lijkt De Hoop haar zaken goed geregeld te hebben. Hier was men ook al zeer zorgvuldig in.