Nederlandse werkgevers laten onbewust veel geld liggen of betalen onnodige kosten. Dat wil geen enkele werkgever, zelfs niet in financieel goede tijden. Laat staan in de huidige tijd waarin organisaties op vele vlakken door de Corona crisis worden geraakt. Hr-nextlevel en Zekerheyd hebben een innovatieve tool ontwikkelt waarmee werkgevers met terugwerkende kracht aanspraak kunnen maken op teveel betaalde premies. Bij een Nederlandse Touroperator gaf deze dienst de financiële lucht om een naderend faillissement af te wenden.
De wet- en regelgeving rondom loonkostenvoordelen, de opbouw van de premie-WHK en de no-risk statussen rondom ziekengelden is complex. Dit maakt het voor HR-afdelingen, loonadministrateurs en accountants onmogelijk om hier grip op te houden. Ook binnen UWV en Belastingdienst leidt deze complexiteit tot een veelheid aan fouten.
HR-next level introduceerde Zekerheyd bij de touroperator. Waarna de dienstverlening startte. Uit deze complexiteit van gemiste loonkostenvoordelen, WHK-premies en no-risk statussen behaalde de touroperator een financiële impuls van €85.000. Een fors bedrag waar het bedrijf recht op had, zonder daar zelf bewust van te zijn. Hierdoor zijn de urgente problemen voor het bedrijf afgewend.
De eenmalige koppeling tussen de loonadministratie en de tool van Zekerheyd was de eerste stap. De volgende stap was een kort bericht naar de huidige en ex-werknemers om hen te informeren dat er contact met ze opgenomen zou worden. Vanaf dat moment neemt Zekerheyd de werkzaamheden over en heeft de werkgever geen omkijken meer naar het proces.
Dataveiligheid en Privacy zijn een groot goed. Alle processen worden daarom uitgevoerd volgens ISO 27001 (informatiebeveiliging) en ISO 27701 (privacy).
Wil jij ook meer weten hoe dit werkt of dit voor jouw organisatie ook direct dit in gang zetten, neem contact met ons op. info@zekerheyd.nl of bel 085-0603344