Blömer is een middelgroot accountantskantoor in Nieuwegein. Met ruim 120 medewerkers in dienst ondersteunen zij ondernemers bij financiële en personele vraagstukken op gebieden zoals accountancy, audit, fiscaliteit en salarisadministratie.
Binnen het salarisadministratieteam was er een duidelijke uitdaging op het gebied van loonkostenvoordelen en doelgroepverklaringen voor klanten. Inzicht in die mogelijkheden was sterk afhankelijk van informatie die werkgevers zelf aanleverden. Daardoor bleven kansen onbenut.
“Als accountants zijn we sterk afhankelijk van wat werkgevers zelf aanleveren. Of ze achter subsidies aangaan, daar hebben wij vaak geen zicht op. En dat voelde toch als een gemiste kans, voor ons en voor onze klanten.”
Blömer zag dat werkgevers regelmatig financiële voordelen misliepen doordat loonkostenvoordelen complex zijn en continu veranderen. Het handmatig volgen van alle individuele situaties bleek in de praktijk niet haalbaar.
“We liepen eigenlijk niet tegen een fout aan, maar tegen een blinde vlek. Als een werkgever later ontdekt dat hij geld is misgelopen, kijkt hij al snel naar ons. Dat is een grijs gebied waarin je als kantoor liever niet terechtkomt.”
Via Loket.nl kwam Blömer in contact met Zekerheyd. De automatische koppeling met het salarissysteem en het signaleren van relevante loonkostenvoordelen spraken direct aan.
“Ik zag Zekerheyd voorbij komen bij Loket, vooral vanwege de automatische koppeling. Toen heb ik contact gezocht met Mark van Zekerheyd en dat gesprek was eigenlijk direct overtuigend.”
In de eerste gesprekken werd duidelijk dat Zekerheyd precies aansloot op de behoefte van Blömer. Met concrete voorbeelden werd inzichtelijk gemaakt waar kansen lagen en hoe deze structureel benut konden worden.
“Mark legde precies de vinger op de zere plek. Wat we misten en waar kansen lagen. En hij deed dat helder, betrouwbaar en met veel kennis van zaken. Dat gaf meteen vertrouwen.”
Na de start van de samenwerking werd de koppeling ingericht
“De opstart kostte wat energie, maar daarna loopt alles bijna vanzelf. Doelgroepverklaringen komen automatisch binnen en 95 procent van het proces verloopt zonder dat we ernaar hoeven om te kijken. Alleen de verwerking in de loonadministratie doen we nog handmatig.”
In 2024 resulteerde dit in circa 50 toegekende doelgroepverklaringen . Zonder Zekerheyd zou Blömer naar eigen inschatting slechts een fractie daarvan hebben gevonden.
“Dat zegt eigenlijk alles. De winst is enorm, zowel voor ons als voor onze klanten.”
Dankzij Zekerheyd beschikt Blömer over structureel inzicht in loonkostenvoordelen. Klanten profiteren van financiële voordelen zonder extra werk of risico.
“We hebben klanten die dachten alles zelf op orde te hebben, maar via Zekerheyd kwamen er toch doelgroepverklaringen naar boven die ze hadden gemist. Dat levert niet alleen geld op, maar ook vertrouwen.”
Ook de samenwerking zelf wordt als zeer prettig ervaren. Duidelijke afspraken en korte lijnen zorgen voor een professioneel partnerschap.
“Afspraak is afspraak. Mark en Lukas zijn altijd goed bereikbaar, bellen terug en denken mee. Dat voelt professioneel en persoonlijk tegelijk.”
Blömer hecht grote waarde aan betrouwbaarheid en zuivere data. Zekerheyd sluit hier naadloos op aan.
“We hebben in het verleden partijen gehad die met veel beloftes kwamen, maar achteraf bleken hun resultaten niet te kloppen. Zekerheyd doet precies wat ze zeggen. Ze kijken zuiver naar de data en trekken een duidelijke conclusie. Dat maakt het betrouwbaar.”
De samenwerking met Zekerheyd versterkt niet alleen de dienstverlening van Blömer, maar ook het vertrouwen van klanten.
“Zekerheyd verdient geld voor onze klanten en ook voor ons. Eigenlijk zou elke partij hiermee moeten werken. Niet geschoten is altijd mis.”
“Kortom: prettig, betrouwbaar en gewoon goed. We hebben er geen omkijken naar en dat is precies wat je wilt.”